Psihopedagogia specială are ca rol de a identifica și sprijini copiii cu nevoi educaționale speciale, de a oferi strategii și metode de invățare personalizate. Prin abordări inovative și o înțelegere deosebită a diversității umane, se creează un mediu de învățare în care fiecare individ înflorește, iar astfel își consolidează încrederea în propriile forțe.
Psihopedagogul lucrează meticulos pentru a se asigura că fiecare individ va avea activitățile adaptate astfel încat să îi valorizeze abilitățile, să îl sprijine în dificultăți, fie că discutăm despre provocări în învățare, sociale sau emoționale.
Scopul este de a elucida cauzele și a formelor de manifestare a anomaliilor prezente în dezvoltarea persoanelor cu cerințe educative speciale, stimularea proceselor compensatorii și fundamentarea intervenției educativ-terapeutice.
“Psihopedagogia specială” este o știință de sinteză, care utilizează informațiile complexe furnizate de medicină (pediatrie, neurologie infantilă, oftalmologie, otorinolaringologie, audiologie, ortopedie, igienă,etc.), psihologie (cu toate ramurile ei), pedagogie, sociologie, științe juridice, în studierea dinamică a personalității tuturor formelor de handicap prin deficiență și inadaptare”(Păunescu, Musu, 1997,p.11).
Activitatea asociației ”Toți copii sunt copii” prevede colaborarea interdisciplinară în scopul realizării unor planuri de tratament complexe și adecvate fiecărui pacient în parte.
Asociația “Toți Copiii sunt Copii”
Centru De Recuperare Și Reabilitare Copii – Centru de zi copii – Centru de sprijin și suport pentru părinți – Educație în școli – Programe terapeutice gratuite